system oświatowy gminy 

Oświata - podstawowe parametry

459

Liczba dzieci objętych nauczaniem przedszkolnym

Liczba dzieci w wieku 3-6 lat z terenu gminy objęta wychowaniem przedszkolnym w placówkach prowadzonych przez gminę. 

74%

Współczynnik skolaryzacji przedszkolnej


Wskaźnik określa stosunek liczby dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym w placówkach prowadzonych przez gminę w wieku 3-6 lat w ogólnej liczbie dzieci w tym wieku z terenu gminy.

21,10

Średnia liczebność oddziałów w szkołach podstawowych


Wskaźnik określa ilu uczniów przypada przeciętnie na 1 oddział klasowy.

2,45

Średnia liczba etatów nauczycielskich na oddział w SP


Wskaźnik określa ilu nauczycieli przypada przeciętnie na 1 oddział klasowy.

1 920

Liczba dzieci w szkołach podstawowych

96%

Współczynnik skolaryzacji w szkołach podstawowych


Wskaźnik określa jaki odsetek dzieci objętych obowiązkiem szkolnym pobiera naukę w szkole podstawowej.

8,60

Liczba uczniów na etat nauczycielski w szkołach podstawowych


Wskaźnik określa ilu uczniów przypada na 1 etat nauczycielski w szkole podstawowej. 

3,03

Wskaźnik efektywności zatrudnienia nauczycieli


Wskaźnik określa ilu uczniów potrzeba, aby sfinansować 1 umownie liczony etat nauczyciela.

Struktura Oświaty Gminy KONSTANCIN - JEZIORNA w 2022 r.

W roku szkolnym 2021/2022 Gmina Konstancin-Jeziorna prowadziła 6 szkół podstawowych, 4 przedszkola oraz żłobek gminny w podziale na:


24 lutego 2022 r. rozpoczęła się rosyjska inwazja na Ukrainę. Wojna na terenie naszego sąsiada zmusiła do ucieczki wielu Ukraińców, część z nich przybyła i zamieszkała na terenie Gminy. Polskie prawo zapewnia możliwość nauki i opieki na warunkach dotyczących obywateli polskich. Oznacza to m.in., że w szkołach prowadzonych przez Gminę znaleźli się uczniowie z Ukrainy w wieku obowiązku szkolnego. Liczba uczniów z Ukrainy zmieniała się w trakcie roku szkolnego i wynosiła (w czerwcu 2022 r.) 160 os.

Organizacja systemu szkolnictwa w roku szkolnym 2021/2022

Oddziały przedszkolne prowadzone przez szkoły podstawowe w roku szkolnym 2021/2022

Kadra pedagogiczna oraz pracownicy administracji i obsługi 


475,50

Liczba etatów zatrudnionych pracowników ogółem w roku szkolnym 2021/2022


275,33

Liczba etatów zatrudnionych nauczycieli w roku szkolnym 2021/2022

148,58

Liczba etatów zatrudnionych pracowników administracji i obsługi w roku szkolnym 2021/2022

Nauczyciele wg stopnia awansu zawodowego w 2022 r.

Rok szkolny 2021/2022 był ostatnim rokiem obowiązywania dotychczasowego systemu awansu zawodowego nauczycieli. W lipcu i sierpniu 2022 r. wprowadzono nowe przepisy prawa, obowiązujące od 1 września 2022 r., na mocy których zostały zlikwidowane dwa stopnie awansu – nauczyciel stażysta i nauczyciel kontraktowy. Zastąpił je status nauczyciela początkującego.

Stopniem zawodowym nauczyciela dyplomowanego w 2022 r. legitymowało się 306 nauczycieli tj. 68,61 % spośród ogółu zatrudnionych (w  2002 r. – 3,46%). Dobra polityka kadrowa w szkołach w zakresie doboru kadry nauczycielskiej zapewniła także w roku szkolnym 2021/2022 w miarę dobrą strukturę zatrudnienia, uwzględniając staż pracy nauczycieli. Dominują nauczyciele ze stażem pracy w przedziale od 20 do 30 lat. Przy nauczycielach z dużym dorobkiem zawodowym pracują młodzi, co zapewnia pożądaną dobrą jakość pracy.

Nauczyciele specjaliści - etaty w roku szkolnym 2021/2022

Struktura etatów pracowników obsługi i administracji w 2022 r.